Wie zijn wij?

Andrea

Mirna Ligthart

Mirna heeft in 2013 het initiatief genomen tot de ontwikkeling van Cultuurreporters toen zij werkzaam was als directeur van De frisse blik. Sinds 2017 is zij zelfstandige en zet film in als pionier binnen de zorg en het maatschappelijk domein. www.stadsreporters.nl

Meldrid Ibrahim

Meldrid is educatief ontwerper en docent. Vanaf de start van Cultuurreporters heeft zij zich bezig gehouden met de ontwikkeling van het lesmateriaal. Naast haar werkzaamheden voor Cultuurreporters is zij o.a. verantwoordelijk voor de inhoud van de nascholing tot filmdocent van de Breitneracademie. In 2019 won zij de Educatieve parel. www.meldrid.nl

Andrea Knight

Andrea begon 11 jaar geleden als filmdocent onder de bezielende leiding van Mirna en Meldrid. Naast haar werk als videomaker voor verschillende maatschappelijke instanties is zij nooit gestopt met lesgeven. Het begeleiden van docenten in hún Cultuurreporters traject voelt weer als thuiskomen!

Arida Bandringa-Hendriks

Arida is oprichter van het Educatief-OntwerpLAB, daarnaast heeft ze ruim 20 jaar ervaring als kunstdocent in het Voortgezet Onderwijs en is zij redacteur van Kunstzone. Zij is betrokken bij de Breitner academie voor het verzorgen van nascholingen en het doen van onderzoek op het gebied van Artsscience.

Didy Pijpker

Didy is docent Nederlands en educatief auteur. Sinds 2015 werkt ze met Cultuurreporters. Na te zijn begonnen met blok 1 tot en met 6 heeft ze meegedacht met het ontwikkelen van de blokken voor leerjaar drie. Cultuurreporters wordt op haar school als keuzevak aangeboden, maar de opgedane vaardigheden worden ook gebruikt bij de vakoverstijgende projecten. In 2017 werd Didy tot Leraar van het Jaar gekozen.

Inge Scheffer

Inge is docent mens & maatschappij in de onderbouw van het VMBO. ‘Sinds een paar jaar geef ik Cultuurreporters en dat doe ik met veel plezier!  Vooral omdat je bij cultuurreporters erg leerlinggestuurd werkt en een coachende rol hebt als docent. Daar leren leerlingen veel van en ik ook!’

Koert Bos

Koert is aardrijkskunde docent en vanaf de pilot actief als docent Cultuurreporters. ‘De leerlingen blijven me in dit vak steeds weer verassen met hun ideeën. Door Cultuurreporters krijg ik een ander beeld van mijn leerlingen. In hun films zie ik hun creativiteit, vaardigheden en talenten terug. Daarnaast krijgen alle klasgenoten een inkijk in het persoonlijke leven van elkaar, dit versterkt de band in de klas onderling en met de docent.’

Kim Taminiau

Kim is docent beeldende vorming en decaan aan de Ronerborg. Daarnaast heeft ze aan diverse historische documentaires meegewerkt. Als docent is ze sinds 2015 betrokken bij cultuurreporters. De wereld om ons heen wordt continu vastgelegd in film en foto’s. Door de leerlingen korte reportages te laten maken krijgen ze een beter inzicht in alle aspecten van de moderne media.

Harma Berghuis

Harma is docent op een vmbo school. Hier geeft ze verschillende vakken (economie, ict vaardigheden). Sinds 2015 geeft ze ook Cultuurreporters. Ze vindt het leuk om leerlingen projectmatig te laten werken en ze te kunnen coachen op: filmen, monteren, kiezen, afspraken maken en het nakomen hiervan. De mooie eindresultaten van de gemaakte filmpjes brengen een  lach op haar gezicht.

Wie zijn wij?

Mirna Ligthart

Mirna heeft in 2013 het initiatief genomen tot de ontwikkeling van Cultuurreporters toen zij werkzaam was als directeur van De frisse blik. Sinds 2017 is zij zelfstandige en zet film in als pionier binnen de zorg en het maatschappelijk domein. www.stadsreporters.nl

Meldrid Ibrahim

Meldrid is educatief ontwerper en docent. Vanaf de start van Cultuurreporters heeft zij zich bezig gehouden met de ontwikkeling van het lesmateriaal. Naast haar werkzaamheden voor Cultuurreporters is zij o.a. verantwoordelijk voor de inhoud van de nascholing tot filmdocent van de Breitneracademie. In 2019 won zij de Educatieve parel. www.meldrid.nl

Andrea Knight

Andrea begon 11 jaar geleden als filmdocent onder de bezielende leiding van Mirna en Meldrid. Naast haar werk als videomaker voor verschillende maatschappelijke instanties is zij nooit gestopt met lesgeven. Het begeleiden van docenten in hún Cultuurreporters traject voelt weer als thuiskomen!

Koert Bos

Koert is aardrijkskunde docent en vanaf de pilot actief als docent Cultuurreporters. ‘De leerlingen blijven me in dit vak steeds weer verassen met hun ideeën. Door Cultuurreporters krijg ik een ander beeld van mijn leerlingen. In hun films zie ik hun creativiteit, vaardigheden en talenten terug. Daarnaast krijgen alle klasgenoten een inkijk in het persoonlijke leven van elkaar, dit versterkt de band in de klas onderling en met de docent.’

Didy Pijpker

Didy is docent Nederlands en educatief auteur. Sinds 2015 werkt ze met Cultuurreporters. Na te zijn begonnen met blok 1 tot en met 6 heeft ze meegedacht met het ontwikkelen van de blokken voor leerjaar drie. Cultuurreporters wordt op haar school als keuzevak aangeboden, maar de opgedane vaardigheden worden ook gebruikt bij de vakoverstijgende projecten. In 2017 werd Didy tot Leraar van het Jaar gekozen.

Harma Berghuis

Harma is docent op een vmbo school. Hier geeft ze verschillende vakken (economie, ict vaardigheden). Sinds 2015 geeft ze ook Cultuurreporters. Ze vindt het leuk om leerlingen projectmatig te laten werken en ze te kunnen coachen op: filmen, monteren, kiezen, afspraken maken en het nakomen hiervan. De mooie eindresultaten van de gemaakte filmpjes brengen een  lach op haar gezicht.

Inge Scheffer

Inge is docent mens & maatschappij in de onderbouw van het VMBO. ‘Sinds een paar jaar geef ik Cultuurreporters en dat doe ik met veel plezier!  Vooral omdat je bij cultuurreporters erg leerlinggestuurd werkt en een coachende rol hebt als docent. Daar leren leerlingen veel van en ik ook!’

Kim Taminiau

Kim is docent beeldende vorming en decaan aan de Ronerborg. Daarnaast heeft ze aan diverse historische documentaires meegewerkt. Als docent is ze sinds 2015 betrokken bij cultuurreporters. De wereld om ons heen wordt continu vastgelegd in film en foto’s. Door de leerlingen korte reportages te laten maken krijgen ze een beter inzicht in alle aspecten van de moderne media.

Arida Bandringa-Hendriks

Arida is oprichter van het Educatief-OntwerpLAB, daarnaast heeft ze ruim 20 jaar ervaring als kunstdocent in het Voortgezet Onderwijs en is zij redacteur van Kunstzone. Zij is betrokken bij de Breitner academie voor het verzorgen van nascholingen en het doen van onderzoek op het gebied van Artsscience.

Wie zijn wij?

Mirna Ligthart

Mirna heeft in 2013 het initiatief genomen tot de ontwikkeling van Cultuurreporters toen zij werkzaam was als directeur van De frisse blik. Sinds 2017 is zij zelfstandige en zet film in als pionier binnen de zorg en het maatschappelijk domein. www.stadsreporters.nl

Meldrid Ibrahim

Meldrid is educatief ontwerper en docent. Vanaf de start van Cultuurreporters heeft zij zich bezig gehouden met de ontwikkeling van het lesmateriaal. Naast haar werkzaamheden voor Cultuurreporters is zij o.a. verantwoordelijk voor de inhoud van de nascholing tot filmdocent van de Breitneracademie. In 2019 won zij de Educatieve parel. www.meldrid.nl

Andrea Knight

Andrea begon 11 jaar geleden als filmdocent onder de bezielende leiding van Mirna en Meldrid. Naast haar werk als videomaker voor verschillende maatschappelijke instanties is zij nooit gestopt met lesgeven. Het begeleiden van docenten in hún Cultuurreporters traject voelt weer als thuiskomen!

Arida Bandringa-Hendriks

Arida is oprichter van het Educatief-OntwerpLAB, daarnaast heeft ze ruim 20 jaar ervaring als kunstdocent in het Voortgezet Onderwijs en is zij redacteur van Kunstzone. Zij is betrokken bij de Breitner academie voor het verzorgen van nascholingen en het doen van onderzoek op het gebied van Artsscience.

Koert Bos

Koert is aardrijkskunde docent en vanaf de pilot actief als docent Cultuurreporters. ‘De leerlingen blijven me in dit vak steeds weer verassen met hun ideeën. Door Cultuurreporters krijg ik een ander beeld van mijn leerlingen. In hun films zie ik hun creativiteit, vaardigheden en talenten terug. Daarnaast krijgen alle klasgenoten een inkijk in het persoonlijke leven van elkaar, dit versterkt de band in de klas onderling en met de docent.’

Didy Pijpker

Didy is docent Nederlands en educatief auteur. Sinds 2015 werkt ze met Cultuurreporters. Na te zijn begonnen met blok 1 tot en met 6 heeft ze meegedacht met het ontwikkelen van de blokken voor leerjaar drie. Cultuurreporters wordt op haar school als keuzevak aangeboden, maar de opgedane vaardigheden worden ook gebruikt bij de vakoverstijgende projecten. In 2017 werd Didy tot Leraar van het Jaar gekozen.

Inge Scheffer

Inge is docent mens & maatschappij in de onderbouw van het VMBO. ‘Sinds een paar jaar geef ik Cultuurreporters en dat doe ik met veel plezier!  Vooral omdat je bij cultuurreporters erg leerlinggestuurd werkt en een coachende rol hebt als docent. Daar leren leerlingen veel van en ik ook!’

Harma Berghuis

Harma is docent op een vmbo school. Hier geeft ze verschillende vakken (economie, ict vaardigheden). Sinds 2015 geeft ze ook Cultuurreporters. Ze vindt het leuk om leerlingen projectmatig te laten werken en ze te kunnen coachen op: filmen, monteren, kiezen, afspraken maken en het nakomen hiervan. De mooie eindresultaten van de gemaakte filmpjes brengen een  lach op haar gezicht.

Kim Taminiau

Kim is docent beeldende vorming en decaan aan de Ronerborg. Daarnaast heeft ze aan diverse historische documentaires meegewerkt. Als docent is ze sinds 2015 betrokken bij cultuurreporters. De wereld om ons heen wordt continu vastgelegd in film en foto’s. Door de leerlingen korte reportages te laten maken krijgen ze een beter inzicht in alle aspecten van de moderne media.